Filmy rekrutacyjne, czyli poszukiwanie ideału

Kryzys na rynku pracy, czyli polskie bezrobocie teoretycznie sprawia, że jest dużo chętnych do podjęcia zatrudnienia. Jednak są to tylko pozory. Okazuje się, że znalezienie pracownika, który by spełniał oczekiwania pracodawcy jest problemem. Dlatego właśnie firmy tworzą filmy na potrzeby rekrutacji.

Czy łatwo jest pracodawcom znaleźć dobrego pracownika?
Co przedstawia film rekrutacyjny?
Czy film rekrutacyjny może zachęcać kandydatów do pracy w danej firmie?
Co przedstawia film rekrutacyjny komorników?
Czy wiesz, że filmy rekrutacyjne zyskały popularność, przez trudności, jakie sprawia znalezienie odpowiedniego pracownika?

Film jako reklama stanowiska pracy

Klipy rekrutacyjne tworzy się, by zachęcić potencjalnych pracowników do złożenia aplikacji. Takie filmy stają się coraz popularniejszym narzędziem komunikacji z kandydatami. Wideo rekrutacyjne pozwala w pozytywny i atrakcyjny sposób pokazać pracodawcę, firmę i konkretne stanowisko pracy. Bardzo ważne, by film przedstawiał także zespół, w jakim kandydat będzie pracował oraz atmosferę w firmie.

Film rekrutacyjny powinien przedstawiając firmę w pozytywnym świetle i zachęcać kandydatów do składania aplikacji.

Film rekrutujący komorników

Komornik to zawód, który Polaków raczej nie pociąga, bo nie mamy o tym zajęciu zbyt dobrego mniemania. Powstało wideo promujące ten zawód i zachęcające do składania aplikacji. Film, w dość kontrowersyjny sposób pokazuje, że zawód komornika jest potrzebny. Historia trzech dziewczynek i pożyczonych grabek ma za zadanie uzmysłowić kandydatom, że praca komornika często jest, po prostu, niezbędna w życiu społeczeństwa.

Klip rekrutacyjny jest jednocześnie swoistą reklamą firmy, jej potencjału i produktu.